5 redenen om te starten met een digitale werkorder

De gemiddelde werkplaats blijft achter met het digitaliseren. Waar de papieren verkooporder 10 jaar geleden al vervangen was door een digitale versie lopen we in de werkplaats nog steeds met pen en papier…  5 redenen waarom aftersales ook naar een digitale werkorder zou moeten.

1. Geen doktershandschriften meer, Het is niet altijd even makkelijk om het handschrift van je collega’s te lezen. Hoe fijn zou het zijn als ze allemaal hetzelfde lettertype hadden? Dit zou veel misverstanden binnen het proces voorkomen.

2. Nooit meer zoeken, Je hoeft nooit meer te zoeken naar al die rondslingerende werkorders. Nu heb je ze gewoon allemaal digitaal in 1 overzicht en je weet exact wat de status van de doorgang is!

3. Goed voor het milieu, Minder kosten aan papier en toners. Dit een mooie bijkomstigheid die niet alleen goed is voor het milieu maar ook voor de portemonnee.

Claire digitale werkorder

4. Niet meer archiveren, Nu alles digitaal is worden de werkorders automatisch gearchiveerd. Dit scheelt veel tijd en gedoe, niet alleen met opruimen maar ook met mogelijk opzoeken van oude werkorders.

5. Minder tijdverspilling aan lopen en wachten, Binnen het aftersales proces zullen monteurs productiever zijn. Ze hoeven niet meer met de papieren werkorder naar de receptie of het magazijn maar kunnen gewoon lekker doorwerken. Ideaal!

Bekijk ook: 

Het gouden aftersales trio

Traditionele aftersales processen zijn aan vervanging toe!

Bijdragen aan de missie van Autobedrijf Bouwman

Wil jij ook de stap maken naar 1 waarheid? Op naar een digitaal aftersales proces? Neem vandaag nog contact op met onze aftersales specialist en maak een afspraak!