Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag of antwoord hier niet tussen? Neem dan contact op met onze support afdeling.

Met welke dealer management systemen koppelen jullie?

Wij koppelen met de volgende dealer management systemen:

    - Autoline API

    - Autoline

    - EVA

    - Incadea

    - Wincar    

    - iCar

    - CarIT

    - Evolutive

    - MyEngine

    - NT Car

Welke merken bedienen jullie op dit moment?

Wij bedienen op het moment de volgende merken: 

    - Mercedes-Benz 

    - Kia

    - Peugeot

    - Opel

    - Fiat

    - MG

    - Jeep

    - Alfa Romeo

    - Volkswagen    

    - Jaguar Land Rover

    - Hyundai    

    - Nissan

    - Citroën

    - Renault

    - En meer…


Staat jouw merk er niet tussen maar werk je wel met één van de bij ons bekende DMS’en, dan zal een koppeling geen probleem zijn.

Werken jullie ook met universele autobedrijven?

Ja, 10% van onze klanten zijn universele autobedrijven. Claire werkt bij universele autobedrijven in combinatie met de garagesoftware Carsystems.
Voldoet Claire aan de eisen van mijn importeur/fabrikant?

Dit verschilt per merk, maar over het algemeen wel. Op het gebied van garantie vastlegging en gelegaliseerde document ondertekening voldoen wij aan de wettelijke eisen en daarmee aan de eisen welke fabrikanten stellen. Bij twijfel nemen we contact op met de importeur of fabrikant om hier uitsluitsel over te verkrijgen.
Kan ik volledig papierloos met Claire?

Ja, het is mogelijk om een volledig papierloos after sales proces te hebben met Claire.
Hoe gebruiksvriendelijk is Claire?

Claire is gemaakt voor dagelijks gebruik en door mensen uit de praktijk. Alles is erop gericht om de gebruikers het werk zo makkelijk mogelijk te maken. Claire geeft hen meer inzicht, rust en efficiency.
Ik wil mijn eigen (merk- of bedrijfsspecifieke) controlelijsten op de tablet hebben, kan dit?

Ja, Claire heeft een basis set up van controlelijsten. Indien je een merk- of bedrijfsspecifieke controlelijst wilt hebben kun je contact opnemen met onze support afdeling voor de mogelijkheden en kosten.
Als we besluiten te willen starten, hoe snel kan dit? Wat is de doorlooptijd?

6 weken, na de technische inventarisatie.
Hoe zit de kostenstructuur in elkaar?

We werken met een eenmalige opstartkosten en op basis van een licentiestructuur. Neem contact op met tim@claireit.eu voor meer informatie.
Is Claire een app?

Claire heeft een desktopversie in browser voor alle desktop gebruikers (back-office medewerkers) een een Android app voor de tablet gebruikers (monteurs).
Werkt Claire op iOS?

Nee, Claire werkt alleen op Android tablets. 
Kunnen er foto’s en video’s gemaakt worden zonder daarvoor naar een andere tool te moeten?

Ja, Claire heeft de foto en video functionaliteit geïntegreerd in de tool. Indien gewenst kunnen de gemaakte foto’s/video’s rechtstreeks vanuit Claire naar de klant worden verstuurd.
Kan ik vanuit Claire foto’s/video’s naar mijn klant sturen?

Ja, een serviceadviseur kan de gemaakte foto’s/video’s, of een selectie daarvan, vanuit Claire in 2 klikken naar de klant sturen.
Kan ik vanuit Claire de klant informeren dat zijn/haar auto klaar is?

Ja, de backoffice medewerker heeft de mogelijkheid om een ‘auto gereed-rapport’ digitaal te versturen.
Ziet mijn klant de real-time status van zijn auto?

Nee, de backoffice medewerker bepaalt zelf wanneer hij/zij de klant informeert over de status van de auto. 
Kan ik vanuit Claire de klant laten betalen via iDeal?

Nee, op dit moment niet.
Welke talen ondersteunen jullie?

Nederlands, Engels en Frans.