Wie is Claire?

Het bedrijfsleven heeft een belangrijk aandeel in een duurzamere toekomst. De autobranche ligt al jaren onder een vergrootglas als het om het milieutechnische aspect gaat. Sinds 2013 richt Claire zich op één specifiek aspect binnen de verduurzaming: de manier van werken. Daarmee is Claire Automotive Support hét antwoord op de toenemende behoefte naar minder verspilling én meer efficiency.

Claire staat voor Customer Loyalty Achieves Increasing Revenue Effect. Vrij vertaald: meer klantloyaliteit, met als gevolg een hogere omzet. Waarom dan het bruggetje naar duurzaamheid? Omdat elke vorm van verspilling, direct of indirect, onze wereld raakt. Wij bedachten: als we een procesmanagement tool ontwikkelen die ervoor zorgt dat de neuzen van alle medewerkers en klanten dezelfde richting op staan, creëren we een duurzame basis voor het bedrijfsleven. Met Claire zijn autobedrijven niet alleen klaar voor de klant van vandaag, maar ook die van de toekomst.

Wat doet Claire?

Claire is een unieke, proces gedreven tool die verschillende aftersales afdelingen als een geoliede machine laat samenwerken. Het resultaat: meer overzicht en transparantie, minder wachttijden en daardoor minder tijdverspilling op de werkvloer. Werkplaats, magazijn en receptie corresponderen vlekkeloos met elkaar via een speciaal, in eigen huis ontwikkeld softwareprogramma.

Het digitale dashboard toont alle informatie in 3 muisklikken, zowel voor de medewerkers als voor de klant. Claire heeft berekend: wie zijn werk in één keer goed doet, ziet zijn efficiency met 40% stijgen. De tijd die u aan de ene kant bespaart, levert vervolgens aan de andere kant 10-15% extra factureerbare uren op en 35,- tot 55,- meer omzet per werkorder. Plus een tevreden klant telt voor twee. Rekent u mee?

Hoe werkt Claire?

Ons team bestaat uit tientallen bedreven én gedreven ontwikkelaars, die het systeem op dagelijkse basis verder finetunen voor een optimale efficiencyslag in het aftersales proces. Claire ondersteunt iedere stap binnen het proces door middel van geïntegreerde checklists, en genereert rapportages die alle handelingen van uw personeel zicht- én meetbaar maken.

Gebruiksgemak is alles bij Claire. Een efficiënter werkproces begint immers met een feilloos en eenvoudig werkend systeem. Een koppeling naar uw DMS maakt dat alle klantgegevens gesynchroniseerd en meteen zichtbaar worden. Bovendien is Claire Cloudbased, zodat u altijd en overal kunt inloggen en direct aan de slag kunt; installatie is overbodig. Iets dat goed en van deze tijd is, moet natuurlijk wel gedeeld kunnen worden. Claire biedt de mogelijkheid om op afstand de uitkomsten van de check rechtstreeks aan klanten te communiceren.

Waarom kiezen voor Claire?

Claire is voortgekomen uit het besef dat de veranderende perceptie van de maatschappij een veranderende kijk op ondernemen vergt. De reden waarom bijvoorbeeld een groot deel van de PSA Groep is overgestapt op Claire Automotive Support, is omdat onze theorie en uw praktijk heel dichtbij elkaar liggen. Het programma is namelijk gebaseerd op eigen ervaringen uit de praktijk, binnen het autobedrijf. Momenteel zijn een kleine 100 dealerorganisaties in de BeNeLux aangesloten bij Claire. Duizenden medewerkers, verspreid over ruim 200 locaties werken met onze standaarden. En naar volle tevredenheid.

Tevreden medewerkers en tevreden klanten; bij optimaal gebruik is de winst met Claire dubbel zo groot. Zeker op de lange termijn. Want uiteindelijk is niets zo duurzaam als een loyale klant. Dat is de garantie van Claire Automotive Support.