Wie is Claire?

Het bedrijfsleven heeft een belangrijk aandeel in een duurzamere toekomst. De autobranche ligt al jaren onder een vergrootglas als het om het milieutechnische aspect gaat. Sinds 2013 richt Claire zich op één specifiek aspect binnen de verduurzaming: de manier van werken. Daarmee is Claire Automotive Support hét antwoord op de toenemende behoefte naar minder verspilling én meer efficiency.

Claire staat voor Customer Loyalty Achieves Increasing Revenue Effect. Vrij vertaald: meer klantloyaliteit, met als gevolg een hogere omzet. Waarom dan het bruggetje naar duurzaamheid? Omdat elke vorm van verspilling, direct of indirect, onze wereld raakt. Wij bedachten: als we een procesmanagement tool ontwikkelen die ervoor zorgt dat de neuzen van alle medewerkers en klanten dezelfde richting op staan, creëren we een duurzame basis voor het bedrijfsleven. Met Claire zijn autobedrijven niet alleen klaar voor de klant van vandaag, maar ook die van de toekomst.

Wat doet Claire?

Claire is een unieke, proces gedreven tool die verschillende aftersales afdelingen als een geoliede machine laat samenwerken. Het resultaat: meer overzicht en transparantie, minder wachttijden en daardoor minder tijdverspilling op de werkvloer. Werkplaats, magazijn en receptie corresponderen vlekkeloos met elkaar via een speciaal, in eigen huis ontwikkeld softwareprogramma.

Het digitale dashboard toont alle informatie in 3 muisklikken, zowel voor de medewerkers als voor de klant. Claire heeft berekend: wie zijn werk in één keer goed doet, ziet zijn efficiency met 40% stijgen. De tijd die u aan de ene kant bespaart, levert vervolgens aan de andere kant 10-15% extra factureerbare uren op en 35,- tot 55,- meer omzet per werkorder. Plus een tevreden klant telt voor twee. Rekent u mee?

Claire EVHC

De Claire proces management tool is in de praktijk ontwikkeld om binnen de automotive het aftersales proces te optimaliseren. Binnen de procesmanagement tool heeft Claire ook een EVHC software module ontwikkeld.

Middels de EVHC software wordt welke auto 100% gechecked. In de check’s legt de auto monteur zijn constateringen vast, Groen is goed, oranje is advies en rood is noodzakelijk.

Naast het Kleur gebruik kan de monteur foto’s en video’s toevoegen. Door het toevoegen van de foto en video’s in EVHC software maken we het helder voor de klant.

Het is namelijk zo dat EVHC  software een rapport maakt van de check en de service adviseur stuurt en in het Claire dashboard weergeeft. De service adviseur kan hier de EVHC software uitprinten om het met de klant door te nemen.

Uiteraard is er ook de mogelijkheid om deze digitaal naar de klant te versturen. In het rapport wat de klant ontvangt staat het geadviseerde meerwerk wat de monteur dus eerder heeft geconstateerd met EVHC software.

Digitale werkorder

Naast de EVHC module beschikt Claire ook over een digitale werkorder. Middels de digitale werkorder heeft de monteur de inzicht over de opdracht van de klant.

Hiernaast vervangt de digitale werkorder de papieren werkorder.

De digitale werkorder maakt het aftersales proces inzichtelijk voor de monteur. Ook in de Claire webapp is er een beschikking over een digitale werkorder. De service adviseur kan middels de digitale werkorder precies zien waar de klant voor komt.

Wanneer de klant zijn auto komt brengen heeft de service adviseur met de digitale werkorder de mogelijkheid om de klant digitaal een handtekening onder de auto te laten zetten.

Wanneer de monteur een Claire evhc heeft uitgevoerd op de auto kan de service adviseur in de digitale werkorder zien wat er door de monteur is geconstateerd in de Claire EVHC.

Hiernaast heeft de service adviseur in de digitale werkorder de mogelijkheid om het akkoord gegeven meer werk aan te vinken als akkoord.

Dit akkoord krijgt de monteur ook in zijn digitale werkorder op de tablet te zien. Wanneer de werkorder de status klant akkoord krijgt en de monteur de digitale werkorder opent ziet de monteur het akkoord gegeven werk.

Hoe werkt Claire?

Ons team bestaat uit tientallen bedreven én gedreven ontwikkelaars, die het systeem op dagelijkse basis verder finetunen voor een optimale efficiencyslag in het aftersales proces. Claire ondersteunt iedere stap binnen het proces door middel van geïntegreerde checklists, en genereert rapportages die alle handelingen van uw personeel zicht- én meetbaar maken.

Gebruiksgemak is alles bij Claire. Een efficiënter werkproces begint immers met een feilloos en eenvoudig werkend systeem. Een koppeling naar uw DMS maakt dat alle klantgegevens gesynchroniseerd en meteen zichtbaar worden. Bovendien is Claire Cloudbased, zodat u altijd en overal kunt inloggen en direct aan de slag kunt; installatie is overbodig. Iets dat goed en van deze tijd is, moet natuurlijk wel gedeeld kunnen worden. Claire biedt de mogelijkheid om op afstand de uitkomsten van de check rechtstreeks aan klanten te communiceren.

Waarom kiezen voor Claire?

Claire is voortgekomen uit het besef dat de veranderende perceptie van de maatschappij een veranderende kijk op ondernemen vergt. De reden waarom bijvoorbeeld een groot deel van de PSA Groep is overgestapt op Claire Automotive Support, is omdat onze theorie en uw praktijk heel dichtbij elkaar liggen. Het programma is namelijk gebaseerd op eigen ervaringen uit de praktijk, binnen het autobedrijf. Momenteel zijn een kleine 100 dealerorganisaties in de BeNeLux aangesloten bij Claire. Duizenden medewerkers, verspreid over ruim 200 locaties werken met onze standaarden. En naar volle tevredenheid.

Tevreden medewerkers en tevreden klanten; bij optimaal gebruik is de winst met Claire dubbel zo groot. Zeker op de lange termijn. Want uiteindelijk is niets zo duurzaam als een loyale klant. Dat is de garantie van Claire Automotive Support.

EVHC software module

De proces management tool is gebaseerd op de Lean principes. Door de automotive aftersales processen goed te bestuderen en in kaart te brengen staan we aan het begin van de verandering. Door de Lean gedachten goed door te voeren op het aftersales proces middels het standaardiseren en automatiseren van processen zal dit effect hebben op het aftersales rendement.

Claire is een proces management tool die ontstaan is uit de noodzaak om processen te optimaliseren. Oprichter Alex visser oud eigenaar van Visser automotive in Nijkerk heeft tijden de crisis een zware tijd gehad. Tijden de crisis zag de heer Visser dat zijn omdat naar beneden ging zag dat het tijd was voor verandering, Claire is geboren.

Claire

Claire is de automotive aftersales tool. Claire is de tool om het aftersales proces als een geoliede machine te laten draaien door Claire krijgt personeel binnen de automotive aftersales inzicht in het proces.